MODNA FRIZURA - sa nastave na predmetu Stilizovanje frizura
Modna frizura
Modna frizura se može videti na revijama, modnim snimanjima, editorijalima i modnim fotografijama. Ovakve frizure često nisu nosive u svakodnevnim prilikama i predstavljaju kompletnu sliku u kombinaciji sa šminkom, garderobom i aksesoarima. Modna frizura nema određenu formu i daje prostora za kreativnost i eksperimentisanje. Frizer u konsultaciji sa dizajnerom, kamermanom, šminkerom i stilistom određuje stil, formu i način na koji će stilizovati frizuru. Ako je akcenat fotografije na garderobi ili šminki, frizura ne bi trebalo da zaseni dizajnirani komad već da upotpuni njegov doživljaj. Modna frizura se najčećše izrađuje sa veoma puno tapiranja, pletenja kose, sa puno laka za kosu, sprejevima u boji i dodacima koji je ukrašavaju.
Ako i vi želite da naučite kako se izrađuje modna frizura pogledajte OVDE
Moda (od lat. modus – način, pravilo, ritam, vreme) je termin koji označava popularne stilove u raznim sferama ljudskih aktivnosti i razmišljanja, u bilo koje vreme u istoriji. Stilovi se mogu menjati brzo i u današnjici se pod terminom moda označava poslednja verzija stila i nekoj oblasti. Modne promene u raznim oblastima mogu dovesti i do promene kulture u celosti. Termini „moderan“ i „nemoderan“ se koriste da opišu da li je neko ili nešto u skladu sa trenutnim ili nekim drugim, popularnim modnim izražavanjem. Termin „moderan“ se obično koristi u pozitivnom smislu, kao sinonim za glamur, lepotu i stil. U tom smislu, moda je vrsta zajedničke umetnosti u kojoj kultura dolazi do izražaja. Međutim, ovaj termin se koristi i u negativnom smislu, kao sinonim za hir, trend i materijalizam. Brojni gradovi se prepoznaju kao centri globalne mode uglavnom usled njihovih modnih zbivanja u kojima dizajneri izlažu svoje nove kolekcije. Ovi gradovi su Pariz, Milano,Njujork i London. Drugi gradovi koji iz godine u godinu postaju sve poznatiji u svetu mode su Los Anđeles, Berlin, Tokio, Rim, Majami, Hong Kong, Sao Paulo, Sidnej, Barselona,Madrid, Montreal, Beč, Moskva, Nju Delhi i Dubai. U modnoj industriji, intelektualna svojina nije prinudna kao u filmskoj i muzičkoj industriji. Uglavnom iz tog razloga jer mnogi dizajneri uzimaju tuđe kreacije kao inspiraciju za svoja dela i tako kreiraju trend u određenoj oblasti. Dizajneri smatraju da bi drugačija politika negativno uticala na uspeh industrije. Ipak, ovakav stav se menja, 2005. godine je Svetska organizacija za intelektualnu svojinu (WIPO) održala konferenciju pozivajući javno da se u modnoj industriji zavedu striktnija pravila intelektualne svojine, kako kažu „radi zaštite malog i srednjeg biznisa i radi podsticanja konkurencije u tekstilnoj i odevnoj industriji“.