Select Page

ŠMINKA IZ ŠEZDESETIH - praktična nastava, studenti druge godine smera Makeup artist

Šminka iz šezdesetih godina

Na praktičnoj nastavi studenata druge godine smera Makeup artist tema je bila šminka iz šezdesetih. Posao makeup artista podrazumeva odlično poznavanje istorije umetnosti i istorije šminkanja. Za potrebe televizije i filma često se radi šminka iz različitih epoha. Kada majstor šminke neposredno pre snimanja dobija scenario. Nakon detaljnog čitanja mora unapred znati kakva šminka se nosila u datom vremenu. Studenti su započeli rad nanošenjem tena i senčenjem lica što je ključno za svaki dobar makeup. Ikona ovakvog makeup-a je Twiggy. 

 

Šminka iz šezdesetih godina podrazumeva korišćenje eyelinera i veštačkih trepavica. Šminka pedesetih godina se ogleda u mačastom eyelineru. Šminka iz šezdesetih se razlikuje po tome što se oči više ne šminkaju mačkasto. Ovo doba je prvo retro doba sa povratkom na dvadesete godine. Veštačke trepavice vizuelno su povećavale oči i davale utisak lutke. Donje trepavice su se čak iscrtavale eyelinerom ili krejonom. Eyeliner nema mačkasti završetak već se duplira pred kraj kapka. Beli krejon se nanosio duž cele vodene linije. Na taj način oči su otvorene i vizuelno povećane. Popularne boje senki za oči bile su svetlo plava, siva i bela. Usne su šminkane bledo bež bojom ili bojom mesa kako bi se oči dodatno naglasile.  

Mnoge žene kao i mušarci bili su deo Mod look-a tih godina. Mod je subkultura sa početkom u šezdesetim godinama u Britaniji. Fokusirana na muziku i modu, ova subkultura vuče korene iz malih grupa u Londonu. Te grupe su bile sačinjene od mladih momaka koji su nazivani modernistima. Takav naziv dobili su zbog slušanja modernog džeza. Ova subkultura se proširila i na žene. Značajni elementi ove subkulture bili su skrojena odela, soul i r&b muzika i motori/skuteri – uglavnom Laberta ili Vespa. Ova subkultura se takođe povezuje sa celonoćnim igranjem u klubovima. Šminka iz šezdesetih na našem modelu ogleda se u duplom eyelineru, trepavicama i bledom karminu. 

 

 

POGLEDAJTE I DRUGE PRAKTIČNE NASTAVE STUDENATA

DSCN9121

POGLEDAJTE JEDAN OD PROJEKATA U KOM SU UČESTVOVALI STUDENTI

4-3